16 Kasım 2010 Salı

BİR FİLİZ VARDI


BİR FİLİZ VARDI


Yazarı: Orhan Kemal


Yayınevi: Epsilon Yayıncılık


Basım Yılı: 9 Baskı- Mayıs 2007


Sayfa Sayısı: 294




Filizcik, daha 16 yaşında bir kızdır. Güzelliğiyle nam salar. Kardeşi Nur da en az onun kadar güzeldir ama Filiz başka.


Kitap, Filiz'in bu şahane güzelliği ve güzelliğinin başına getirdikleri üzerine kurulu.


Zannediyorum 1950-60'lı yıllar İstanbul'unda geçiyor. O zamanlar erkekler gerçekten bu kadar hanzo, öküz, görmemiş ayı mıydı, yoksa yazarın abartması mı merak ediyorum. Filiz, dışarı çıktığı andan eve girene kadar sürekli sözlü tacizlere maruz kalır. Hatta zaman zaman fiziksel. Otobüslerde sıkıştırmalar falan. Yaşını başını almış, babası dedesi yaşındaki adamlardan bile. Terbiyesiz, ahlaksız, pislikler.İnsanı zorla ağır feminist yaptıracaklar.


Filiz, bir kitapçıda çalışmaya başlar. Patronu asılır. İşhanında bulunan diğer çalışanlar asılır. Başka işe geçer. Gene asılırlar. Sokakta kovalarlar. Saldırmaya kalkarlar. Ben okurken sinirden krizler geçireyazdım, Filizcik iyi dayanıyor.


Kendisi de farkında bu güzelliğinin. Bunu kullanmayı da düşünüyor bazen ama çirkin buluyor öyle davranmayı.


Kitap bende birçeşit ''Fatmagül'ün suçu ne?'' etkisi yarattı. Beren Saat'i çok beğenmeme ve sevmeme rağmen o diziyi izleyemiyorum. Konusu beni inanılmaz rahatsız ediyor çünkü, hiç hoşuma gitmiyor. Bu kitap da aynı etkiyi bıraktı bende. Çok rahatsız etti.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder