17 Kasım 2010 Çarşamba

İÇİNİZDEKİ EŞEĞE ÇÜŞ DEYİN


İÇİNİZDEKİ EŞEĞE ÇÜŞ DEYİN


Yazarı: Mehmet Akbulut


Yayınevi: Akis Kitap


Basım Yılı: 1.Baskı- Ekim 2009


Sayfa Sayısı: 254



''Eşekliğe Övgü'' de olabilirdi bu kitabın bir diğer adı. Eşekler aslında ne güzel, ne yüce, ne şahane hayvanlar. Bazı insanlara eşek diyerek, aslında eşeklere hakaret ediyormuşuz bugüne kadar. Bunu anladım, çakralarım açıldı, bir kitap okudum hayatım değişti.


Şaka tabi.


Kitabın öyle büyük vaatleri yok zaten. Oku, gül, bazı yerlerde hımmm de, geç.


Hatta sonuna kadar okuyabilmek bile zaman kaybı mıydı acaba diye düşünüyorum ama artık bunu düşünmek için çok geç. Zaten pişman da olduğum söylenemez. Gene olsa gene okurdum. Eğlendim. Dost meclislerinde yeri geldikçe anlatabileceğim birkaç küçük eğitici ve eğlenceli anektod öğrendim. Ana fikri ''Aklın çoksa kendine sakla'' olan eşek ve öküz hikayesi (sf 68) , ''Başkasına düzen kuranlar kendi kuyularını kazarlar'' temalı eşek ve keçi hikayesi (sf 70) gibi. Yeri gelse de anlatsam.


Yazar, Bülent Akyürek'in ''İçinizdeki Öküze Oha Deyin'' kitabından etkilenmiş. Kendi kitabının isminin esin kaynağı da bu olsa gerek. Eşeklerle ilgili pekçok bilgi, haber, fıkra, hikaye derlemiş.


Şair Eşref'e ait şu dörtlükle sözlerime son vereyim:


Millete erbab-ı mansıptan biri eşşek demiş

Reddedilmez böyle bir söz amma ki pek can sıkar

Olsa da millet eşek, eşşek diyen bilmez mi ki

Sadr-ı azamlarla valiler de milletten çıkar. (sf 39)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder