20 Mart 2011 Pazar

BAŞUCUMDA MÜZİK


BAŞUCUMDA MÜZİK

Yazarı: Kürşat Başar


Yayınevi: Everest Yayınları


Basım Yılı: 1.Basım 2003 Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,
59.Basım 2004 Everest Yayınları


Sayfa Sayısı: 436


Kürşat Başar'ın bir kadının dilinden aktardığı ,evlilik-aşk-aldatmak diye özetleyebileceğim kitabı.

Kitap o kadar çok betimleme ile dolu ki, çoğunu geçtim zaten okurken. ''Keşke hep çocuk kalsaydım...Ah Ankara...O yıllar şimdikinden daha güzeldi...Aşk...Sevgi neydi, sevgi emekti...''


Vıcık vıcık bir romantizm uğraşı. Ağdalı cümleler. Buram buram kokan ağır bir kadın parfümü gibi bu kitap. Çok iç daraltıcı.


1950-60 yıllarında dönemin iktidarı olan Demokrat Parti'nin Dışişleri Bakanı Fatin Rüştü Zorlu'nun, Vesamet Kutlu ile yaşadığı yasak aşkı anlatıyor. Tabi isimler farklı. Gerçi ben Adnan Menderes ve Ayhan Aydan arasındaki ilişkiyi anlatıyor sanmıştım ama internette yaptığım kısa bir araştırma sonucu Fatin Rüştü Zorlu ve Vesamet Kutlu arasındaki ilişkiden bahsettiğini öğrendim.


Kitabın adı ''Bir Metresin Anıları'' olabilirdi gayet rahatlıkla. Ama tabi o zaman ''Başucumda Müzik'' gibi romantik bir havası olmazdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder