3 Temmuz 2011 Pazar

KADIN BUDALASI


KADIN BUDALASI

Yazarı: Fyodor Mihayloviç Dostoyevski


Çeviren: Osman Çakmakçı


Yayınevi: Bordo Siyah Yayınları


Basım Yılı: 1.Baskı 2010


Sayfa Sayısı: 192


Kadın budalası deyince ben de bayağa kadın düşkünü bir adam anlatılıyor sanmıştım ama değil. Yani o kadar da adama budala denecek kadar abartılı bir durum yok.

Kahramanımız Velçaninov (Aleksi İvanoviç), yıllaaaar yıllar önce tanıştığı Pavel Pavloviç Trusotski'nin ani ziyaretiyle şaşakalır. ( Bu arada Rus isimlerine de hastayım.)


Velçaninov, aslında Pavel Pavloviç'i değil de, onun rahmetli karısını daha iyi tanır. ( Anladın sen onu.) Ama Pavel Pavloviç'in bunu bilmediğini sanmaktadır. O öyle sanadursun. İntikam soğuk yenen bir yemektir. (Piiiii, bunu da söyledim yaa, daha kendime birşey demiyorum)


Kitabı okuyalı epey zaman oldu, biraz daha anlatmaya kalkarsam muhtemelen sallayacağım ama aşağı yukarı şöyle birşeydi. Bu Pavel Pavloviç, bir ailenin genç kızından hoşlanıyor, evlenmek istiyor ama kızın buna baktığı yok.

Sonra ne oluyordu, tamamen unuttum. Bir daha okumam lazım. Zaten bir büyüğümüz demiş ki hiçbir kitap iki kez okunmadıkça okunmuş sayılmaz.


Ama güzel kitaptı. Keyifle okumuştum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder