10 Mart 2012 Cumartesi

AŞKTAN DİNLE


AŞKTAN DİNLE

Yazarı: Cemalnur Sargut

Yayınevi: Nefes Yayınları

Basım Yılı: 1. Baskı- Kasım 2011

Sayfa Sayısı: 311


Cemalnur Sargut'u ilk defa bir Ramazan programı mıydı neydi, o şekilde görmüştüm televizyonda. Nasıl naif, nasıl şeker bir dille konuşuyordu. Suratımda tebessümle dinliyordum kendisini. Onun tebessümünden geçiyordu belki de bana.

İşte yine öyle bir programdaki konuşmalar bu kitapta toplanmış. Nevval Sevindi sormuş, Cemalnur Sargut yanıtlamış.

Mesnevi okumaları demişler adına. Mesnevi'den bazı konuları ele almışlar, onun çevresinde konuşmuşlar. Aşk olsun, yalan olsun, hasetlik, kıskançlık,sabır, kibir,hastalık, gösteriş, cömertlik, cimrilik bir dünya dolusu konu.

Çok iyi, çok güzel ama benim kafacığım bir türlü algılayamıyor bu kadar derin düşünceleri. Bir sürü derde, belaya maruz kalıp da ''Allah'tan geldi'' demek tamam çok iyi, çok güzel. Öyle de en nihayetinde ama bu kadar büyük bir sabır göstermek...

Örnek vermiş mesela. '' Onbir evladını Konya'da Zümrüt Apartmanı çöktüğü zaman kaybeden sevgili Mehmet amcamın ' O müteahhit cennette mutlaka olacaktır. Çünkü benim ona onbir evladımı şehit etmesinden dolayı ettiğim dua onu cennete götürecektir', diye halinden memnun olma seviyesine yükselmesi, işte kanaatin had safhasıdır.'' demiş.

Benim içinse bu, çok başka bir şeyin had safhasıdır.

Bu kadarı fazla değil mi?

Bu bakış açısı bizi mutlu eder gerçi. Kalbin rahatlar. Depresyon falan bilmezsin hayata böyle bakarsan. İşte böyle bakanları dev takdir ediyorum. Her ne kadar sağlıklı bir düşünce olup olmadığı noktasında şüphelerim olsa da.

Bu inanışta olanlara göre bu dünyadaki dertler, kederler hep sınav. Ne kadar acı çekiyorsan, Allah'ın o kadar sevgili kulusun. Acı çekmeden olmuyor mu hocam bu işler. Bunun için de şu örneği vermiş Cemalnur Sargut: ''Hiç sınav yapmayan bir hoca düşünün'' demiş. ''Sene boyu hiç sınav yapmıyor, kimin iyi kimin kötü olduğunu anlayamadığı için de herkesi sınıfta bırakıyor. Diğer yandan da sık sık sınav yapan bir hoca var. O sınavlar sayesinde kimin iyi kimin kötü olduğunu anlıyor ve ona göre sınıftan geçiriyor.'' Ben şimdi aklımda kaldığı kadarıyla anlattım, o daha güzel söylemiş ama bu mealde birşey işte.

Arkadaş, iki cihanda da mutlu olmak diye bir şey yok mu? İkisini de istiyorum ben. Yok mu böyle bir paket program?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder