25 Nisan 2012 Çarşamba

KİTAB-ÜL HİYEL





KİTAB-ÜL HİYEL


Yazarı: İhsan Oktay Anar

Yayınevi: İletişim Yayınları

Basım Yılı: 1. Basım 1996, 22. Baskı 2011

Sayfa Sayısı: 154


Hani Hezarfen Ahmet Çelebi kendi icat ettiği takma kanatlarla Galata Kulesi'nden Üsküdar'a kadar uçmuş da sonra aklıevvelin biri padişaha '' Ey devletlum, bu çelebi kuş gibi uçar ama halk sizin de onun gibi uçmanızı bekler, uçamıyorsunuz diye de size saygı duymaz.'' demiş ya. Ya da bunun gibi birşey. Aklımda böyle birşey kalmış. Ben kendim uydurmadıysam eğer olmuş böyle birşey. Olmadıysa kim çıkarıyor bu lafları kardeşim? 

Şuraya varacağım. İşte böyle değişik icatlar yapan insanları hep bi aşağı çekmece, hep bir değerini bilememece.
Ahan da bu kitapta da öyle. Adam ne biçim şeyler yapmış. Teknik çizimleri de var. Bi el atsalar belki de ilimde, fende, sanayide bir numara olunacak ama yok. 

Gerçi bir kısmı Zihni Sinir projeleri gibi ama yine de icat çıkarana şahsen benim saygım sonsuz. 

Bir de böyle teknik çizimleri de olan bir kitabı bir roman kurgusuyla okumak çok güzeldi. 

1 yorum:

  1. ihsan oktay anar benim için felsefi ve simgesel anlatımda bir duayen.. suskunları yeni bitirdim daha paylaşamadım maalesef.. sıra bu kitapta... paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil