8 Haziran 2013 Cumartesi

AŞKIN ÖMRÜ 3 YILDIR


AŞKIN ÖMRÜ ÜÇ YILDIR

( L'amour dure trois ans )

Yazarı: Frederic Beigbeder

Türkçesi: Renan Akman

Yayınevi: Sel Yayıncılık

Basım Yılı: 1.Baskı-2001/Doğan Kitap), Sel Yayıncılık'ta 1.Baskı-Ağustos 2011

Sayfa Sayısı: 156


Aslında hem adı, hem kapağı, hem şöyle bir göz atınca içeriği ilgimi çekici değil bu kitabın. Ama Beigbeder'in ilk okuduğum kitabı 9.90'ın kredisiyle bunu da merak edip aldım.

Adamımız yeni boşanıyor. Boşanması ve yeniden aşık olması ile birlikte aşkı sorguluyor. Sonuçta da aşkın ömrünün üç yıl olduğuna kanaat getiriyor.

İlk yıl, "Beni terk edersen kendimi öldürürüm," denir.

İkinci yıl, "Beni terk edersen acı çekerim, ama kendimi toparlarım," denir.

Üçüncü yıl, "Beni terk edersen şampanya patlatacağım," denir.

Aferin, çok iyi düşünmüşsün.

Herif istiyor ki hep heyecan olsun, tutku olsun, aşkın sebep olduğu aptallıklar, şapşallıklar olsun. Böyle ömür geçer mi? Buna kalp mi dayanır? Zamanla aşk yatışır. Bir kitapta okumuştum: "Sevişmek, aşkı yatıştırır"

Yatışan bu aşk da sevgiye dönüşür. Daha yumuşak bir duygu. Ve bu da güzel.

Neredeyse her cümlesiyle "twitter fenomen"i olunabilecek bir kitap ama herhalde her cümlesi, her satırı bugüne kadar bir sürü yerde kullanılmıştır.




İçeriğinde aşk olacak, seks olacak, kafa yormayacak, sonra da bu kitap film yapılmayacak ha?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder