6 Temmuz 2013 Cumartesi

ALLAH BENİ BÖYLE YARATMIŞ


ALLAH BENİ BÖYLE YARATMIŞ

Pucca Günlük 3

"Hikayenin sonunda adam ölüyor"

Yazarı: PuCCA

Yayınevi: O Kitaplar

Basım Yılı: 1. Baskı - Kasım 2012

Sayfa Sayısı: 339

Serinin ilk iki kitabı birbiriyle bağlantılıydı. Devam şeklindeydi. Ancak bu üçüncü kitabın pek devam niteliğinde olduğu söylenemez. Esasında başlangıç bile denebilir. 

Pucca, ilk iki kitapta aşık oldu, ayrıldı, yine aşık oldu, yine ayrıldı falan. Ancak sık sık bir bir "Ankaralı"dan bahsetti. Çok anlatmadı, sadece değindi. Değindiği kadarıyla da onun bir öküz olduğu izlenimine vardık. Çünkü kızı dövüyordu. Buradan aynı zamanda Pucca'nın bir manyak olduğu sonucuna vardık, çünkü kendisini döven adamı sevmeye devam ediyordu.

İşte üçüncü kitapta bu Ankaralı'nın nemenem bir adam olduğunu tanıyoruz.

Pucca, bu kitapta üniversite yıllarına dönmüş. Ankaralı ile tanışması ve gelişen olayları anlatmış.

Hayatında bu herifin önemli bir yer tutmasının bazı ilkleri onunla yaşamasından kaynaklandığını düşünüyorum.

Mesela üniversiteye kadarki aşklar, sevgililikler çok ciddi olmayabiliyor. Hepi topu 16-17 yaşında ne kadar ciddi olabilirsin ki? Ne kadar emin olabilirsin duygularından? Daha kendini doğru düzgün tanımıyorsun o yaşlarda, başkasını ne kadar tanıyabileceksin?

Üniversite yıllarında ise artık yetişkinsin ya da yetişkin olmaya yakınsın. Artık yaşadıkların daha gerçek, daha dolu. 

O yüzden Pucca, bu dönemde karşısına çıkan bu Ankaralı bebenin hatıralarından kolay kolay kurtulamamış. Tamamen ilk olmasından kaynaklı bana kalırsa.

Yalnız artık bu kitapla Ankaralı irinini atmıştır kendisinden. Beynindeki ve kalbindeki bütün hatıraları kitaba boşaltarak temizlemiştir kendini Ankaralı bebenin hatıralarından.

İyi güzel Pucca'cım sen döktün içini rahatladın da, bir Ceri vardı o ne oldu? 

Pucca Günlük 4'e "Sonsuza Kadar Mutlu Yaşadılar" ismini verip muradına ermiş bir şekilde seriyi sonlandırmanı dilerim. 

Ya da niye sonlandırasın ayol? Devam et. 

Pucca Günlük 5 "Erken Konuşmuşum" olsun mesela. Boşanma macerasını anlatırsın. Oha çok pardon, bana okumalık hikaye çıksın diye resmen harcıyorum seni. Saadetini bozuyorum.

Pucca Günlük 6 "Evliliğe Renk mi Kattık Şimdi?" olabilir. Çocuk yapmışsın sonunda.

Gibi...

Yalnız düşününce bu kulağa çok da hoş gelmemeye başladı. 

İpek Ongun'un "Bir Genç Kızın Gizli Defteri"ne bağlamasın. O serideki Serra ilk kitapta ilkokuldaydı, sonra lise, üniversite, evlenmece... Artık çoluğa çocuğa karışmış olabilir, takip etmedim. Ama hala "Bir Genç Kızın Gizli Defteri"

O yüzden "Pucca Günlük" serisi bitmeli bana kalırsa. Birbirinden bağımsız kitaplar olabilir. Seri bitmezse de en azından devamlılık hissi uyandırmamalı.

Bak ben hala Ceri'deyim mesela. Ne oldu onla sonra?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder