3 Mart 2014 Pazartesi

KIRMIZI KÜPELER




KIRMIZI KÜPELER

Yazarı: Orhan Kemal

Yayınevi: Tekin Yayınevi

Basım Yılı: 3. Basım – 1996

Sayfa Sayısı: 325


Aslında ben hikaye sevmiyorum. Yani öyle olduğunu zannediyordum. Ama bu hikayeleri sevdim.

Birkaç Orhan Kemal romanının ardından bu hikayelerde de tipik Orhan Kemal dilini ve karakterlerini görmek mümkün. Aynı iç karartıcı dramlar, kötü, dolandırıcı, yalancı insanlar.

Psikolojik olarak kötü etkiliyor beni Orhan Kemal. Bunu anladım. Kitabı okurken, okuduktan sonra da bir süre mutsuzluk hakim oluyor içime. İçim kararıyor.

Kitaba adını veren hikaye, evin acımasız hanımı saçını kesecek diye evden kaçan Elmas adında bir hizmetçiyi ya da daha doğru bir ifadeyle beslemeyi evin küçük çocuğunun gözünden anlatıyor.

Al işte dakika bir gol bir.

Mutsuz olmayayım da ne yapayım.

Diğer hikayeler de bu ayarda. Kimisi komikli, ama trajikomikli. Genelindeki dramdan, komedisine gülmek mümkün olmuyor.

Hastane anıları var bir de. Orhan Kemal’in “Hastaneden Çizgiler 1-2-3-4” diye adlandırdığı. Hastanede karşılaştığı tiplemeler ve anılar keyifliydi.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder