27 Mayıs 2014 Salı

GÜNLERİN KÖPÜĞÜ



GÜNLERİN KÖPÜĞÜ



( L’ecume Des Jours)



Yazarı: Boris Vian



Çeviren: Bahir Güran



Yayınevi: E Yayınları



Basım Yılı: 1. Baskı – Nisan 1973

4. Baskı – Kasım 1991



Sayfa Sayısı: 155





Büyük ve zincir kitapçıların raflarında son zamanlarda aşk romanı olduğunu tahmin ettiğim güzel kızlı, çiçekli kapaklı kitaplar var. Milet aşka aç, eyvallah. Aşkın her türlü gideri var. Her türlü okunuyor.



Günlerin Köpüğü de aşk romanı.



Ama başta örneğini verdiğim kitapların basitliği yok onda. Edebi bir aşk da değil aslında. Ama cılkı çıkarılan bir konunun, olabilecek en kaliteli halde anlatımı var.



Kadın çok hasta.

Erkek varını yoğunu hiç düşünmeden ona harcıyor.



Kitabın bunu anlatırkenki kurgusu için fantastik deniyor, büyülü gerçeklik deniyor.

Halbuki bana gayet olağan ve normal gözüktü. Artık şaşırma duygumu mu kaybettim, kitabın atmosferine dalıp kendimi mi kaybettim, bilmiyorum.

Filmi de var. İzlemedim. Merak ediyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder