3 Nisan 2016 Pazar

ARTIK BİLİYORUM



ARTIK BİLİYORUM
Oprah Winfrey

2014
Çeviren: İstem Erneder Gökalp

Doğan Novus Yayınları

1. Baskı - Mart 2016

197 sayfa


Oprah Winfrey mucize bir insan bence. Hem siyahi hem kadın olarak bulunduğu mevkiye gelişi merak uyandırıcı bir öykü ama bu kitabında o merakı gidermiyor. 

Hayat hikayesi sayılmaz bu kitap. Daha ziyade hayattan edindiği dersleri anlatıp tavsiyelerde bulunmuş.

Mucize kısmına gelirsek;

1954'te Mississippi'de doğmuş. Kitapta kendi tabiriyle ırkçılığın had safhada olduğu bir yermiş. İstenmeyen bir hamilelik sonucu dünyaya gelmiş. Çocukken tavize uğramış, 14 yaşında hamile kalmış, bebeği ölmüş. Fakirlik de cabası.

Buradan kalkıp ABD televizyon tarihinin en çok izlenen talk show programlarından birinin sunucusu olmak (hem de on yıllar boyu) ve ülkenin en zenginlerinden olmak...Mucize değil de ne?

O bunu sevgi, inanç, azim... gibi şeylere bağlamış.

Dini inancı var. Kutsal kitaptan alıntılar var kitabında.

Maddi bir şeylere sahip olmayı umursamamak, sahip olunanlar hakkında ise hep şükretmek, hayatta ne istiyorsak onu hayata vermemiz gerektiğinin farkında olmak... gibi bilindik yaşam tavsiyeleri veriyor. Artık biliyorum dediği şeyler de bu minvalde şeyler. Kendini tanı, ne istediğini bil, hayal kur, başkaları için yaşama...vb

( Meeğh, bunları da ben de biliyorum.)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder