23 Nisan 2016 Cumartesi

KÜÇÜK RENKLİ DİLEK KİTABI




KÜÇÜK RENKLİ DİLEK KİTABI

Nil Gün

2010

Kuraldışı Yayıncılık

3. Baskı - Ekim 2012

139 sayfa



İstiyoruz, inanıyoruz ve oluyor.

He mi?

Bütün mesele düşüncelerimizi, inançlarımızı değiştirmekte.

Olumlu bakabilmekte.

Bu demek değil ki gerçeklerden kaçalım, engelleri yok sayalım. Sadece "engellerin üstesinden gelebileceğimize inanmak ve bu inanca göre seçimler üretip ona göre davranmak." sf. 68

Anlamlı buluyorum bu bakış açısını değiştirme, olumlu düşünme mevzularını.

Deniyorum kendi hayatımda.

Ha "Sonuç?" diye soracak olursanız, deniyoruz dedik yahu durun.

En azından güzel bir deneme süreci bu.

(İyi denemeydi Montaigne. 
Hep bunu söylemek istemiştim, özür dilerim.)

Kendimize "afirmasyon" denilen olumlu cümleler telkin etmemizi tavsiye ediyor. 

"Hayatın bana sunduğu bütün fırsatlara kendimi açıyorum."

"Hayatımın her alanında olumlu değişiklikler yapmaya hazırım." 

gibi.

Başlangıçta bunlara inanmayıp direnç gösteriyoruz. Sabırlı olup söylemeye devam edersek o direncin kırılacağını ve bu bakış açısın olağanlaşacağını söylüyor.

Bu gibi olumlamaları tüm dileklerimize uyarlayabiliriz.

Kitapta örnek olarak verilen dilekler AŞK, PARA, SAĞLIK.

Aşk konusunda tavsiyesi önce kendimizi sevmemiz ve

"Aşkı, neşeyi ve özgürlüğü seçiyorum. Kalbimin kapılarını ardına kadar açıyorum ve harikulade bir sevgilinin hayatıma girmesine izin veriyorum."

gibi şeyler söylememiz kendimize.


Para konusunda da bolluk içinde yaşadığını düşünüp bunu kendine telkin etmeni istiyor. 

"Beş param yok, olacağı da yok." "Para geldiği gibi gidiyor." yerine 

"Tüm ihtiyaçlarımı rahatlıkla karşılıyorum. Bolluk içinde yaşamayı hak ediyorum."

demeyi tavsiye ediyor.

Çünkü bilinç neye odaklanırsa onu üretirmiş. 

Sağlıkta da aynı şeyler.

Bakınız: Küçük Beyaz Şifa Kitabı

Önemli husus şu ki, olumlama cümlelerini gelecek zaman ekiyle değil, şimdiki zamanla söylemeliymişiz. Çünkü geleceğe dair istekler hep geleceğe atılırmış. "Çünkü bilinçaltı söylediğiniz şeyi yorumlamaz." Gelecekte değil, şimdi istediğinizi anlamaz. 

Kitabın sonunda da örnek afirmasyonlar var. Onları sık sık tekrarlamayı önemli buluyor.

Hadi bakalım.


Meryem Ana Kilisesi'nde. Milletin dileğine tebelleş oldum. Herkes mi aynı şeyleri ister yahu? Aşk, para, sağlık. Genel anlamda huzur ve mutluluk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder