8 Mayıs 2016 Pazar

DAHA MUTLU YAŞAMAK




DAHA MUTLU YAŞAMAK
(Happier)

Dr. Tal Ben-Shahar

2007

Çeviren: Dr. Bülent Akat

Elma Yayınevi

4. Basım - Mayıs 2014

237 sayfa

Kardeşimin kitaplığında gördüm bu kitabı. "Ben bunu okudum mu?" diye bir düşündüm. Daha mutlu olmadığıma göre okumadım.

Kitabın yazarı aykırı görüşte olsa da, mutlu olmakla ilgili, bunun mümkün olmadığını savunan bir görüş varmış. O kadar ki "Daha mutlu olmaya çalışmak tıpkı boyumuzun daha uzun olmasını sağlamaya çalışmak gibidir, hiçbir sonuç vermez." diyorlar. 
(Tam olarak böyle olmasa da insanların belli bir mutluluk sabitleri olduğu ve bundan daha fazla mutlu olmalarının pek mümkün olmadığı Sapiens'te de yazıyor.) 

Bu kitapta bir hedef koymanın ve o hedefe ilerlemenin, bu ilerleme esnasında keyif almanın gerekliliğinden bahsediliyor. Esas mesele hedef koyabilme. (Ne istediğimi bir bilsem var ya piyuuuu.)

Bu hedef gerçekten, tamamen sizin istediğiniz bir şey olmalı tabi. Başkalarının sizi sevip saygı duyacağı yani toplumdan onay almak için istediğiniz bir şey değil. Para, şöhret... gibi bir şey de değil, çünkü onlara ulaştıktan sonra yine bir boşluk doğacak. İşte tüm o boşlukları kapatacak bir şey. Genel olarak yolculuktan zevk alma hali diyebiliriz.

Böyle teorik, kağıt üstünde ne güzel şeyler bunlar.

Yalnız şunu öğrendiğim iyi oldu. "Ben mutlu muyum?" sorusu yerine "Nasıl daha mutlu olabilirim?" diye sormak. Çünkü "Ben mutlu muyum?" sanki bir sürecin bitiminde yaşanan, belli bir sonu olan noktadan bahsediyormuş gibi. Halbuki böyle bir nokta yok. "Nasıl daha mutlu olabilirim?"de mutluluk arayışının belli bir sonu olan nokta değil, devamlı bir süreç olduğu vurgulanıyor. Önemli bir nüans bence.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder