16 Ekim 2016 Pazar

BİR TOPLUM NASIL İNTİHAR EDER?


BİR TOPLUM NASIL İNTİHAR EDER?

A.M. Celal Şengör

Ka Kitap

2. Baskı - Temmuz 2016

181 sayfa


Celal Şengör'ün çeşitli yerlerde yayınlanmış yazılarından oluşuyor kitap.

Önsözde eğitimin önemi ve Tayyip Erdoğan ile AKP'nin bunu nasıl beceremediğini anlatıyor:

"Sayın Tayyip Erdoğan Bey yıllardır her aileye en az üç çocuk tavsiye ediyor. Bu bence son derece bilgisiz ve sorumsuzca yapılmış, ülkeyi felakete götüren rayları yağlayacak bir çağrıdır. Hele kendisinin çağdışı bilgiler verdikleri kesin olan İmam-Hatip mekteplerinin çoğalması için gösterdiği çabalar bence Türkiye'nin istikbaline giden yola döşenmiş mayınlardır. Kontrolsüz nüfus patlaması ve bu artan nüfusun bilimsel olarak eğitilmemesi bir toplumun intiharı demektir." 

Eğitime vurulan en önemli darbelerin din eksenli olduğunu söylüyor. 

"Tartışmaya açık değilse her şey dindir." diyerek kapsamı oldukça geniş tutuyor. 

TSK hayranlığı var Şengör'ün.

Türkiye'de eğitim iyi değil, ordudaki hariç. Türkiye'de elitlik yok, ordu hariç. Böyle söylüyor. Yere göğe sıdğıramıyor Türk Silahlı Kuvvetlerini. 

Kendisine bu konuda eleştiriler yöneltilmiş, "Komutanım!" diye hitap etmesi tepki görmüş, ona cevaben de ordu en iyisini bilir, beni göreve çağırırlarsa giderim, komutanım demekten erinmem... gibi bir cevap vermiş. 

Açıkçası bana itici gelen asker seviciliği dışında bilim, eğitim, üniversite eğitimi ve yönetimi, AKP iktidarının yanlışları konusunda yazdıklarına katılıyorum. Ve bundan üzüntü duyuyorum. O da üzülüyor, bu açık.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder