9 Ekim 2016 Pazar

MUTSUZLUK ZAMANLARINDA MUTLULUK




MUTSUZLUK ZAMANLARINDA MUTLULUK
(Das Glück in glücksfernen Zeiten)
Wilhelm Genazino
Almanca'dan Çeviren: Zehra Aksu Yılmazer
Ayrıntı Yayınları
3. Basım - Mayıs 2016
160 sayfa

Adam iyi bir üniversite eğitimi almış ama buna uygun bir iş bulamıyor. Bir çamaşırhanede yöneticilik yapıyor. Yıllarca bu işte çalışıyor ama sonra kovuluyor.
Kız arkadaşı ile birlikte yaşayan adam kız arkadaşının artık evlilik ve özellikle çocuk istemesinden korkmaya başlıyor.
İç sesler, sorgulamalar, ezik hissetmeler...
Derken kendisini bir psikiyatri kliniğinde buluyor.
Onu oraya götüren de kız arkadaşı.
Bu ilişkilerinin sonu oluyur. Kız hala seviyor aslında ama adam ona biraz kızgın.
Adamın serde tembellik de var, yani ben öyle düşünüyorum, klinikteki hayat cazip gelmeye başlıyor, çalışma zorunluluğu yok, ekmek elden, su gölden.
*
Seviyorum ben böyle spesifik bir olayı olmayıp kafanın içinde geçenleri anlatan kitapları.
Buradaki gibi bir adamın/kadının aklından geçenleri, yaşamına dair sorgusunu okumaya bayılıyorum.
Ama asla hayatımda böyle bir adam istemem mesela. Bu kadar düşünen, sorgulayan, bu kadar düşünüp sorguladığı için de harekete geçemeyen, özgüvensiz ve kendisini hep yetersiz hisseden.
Evlerden ırak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder