21 Ağustos 2017 Pazartesi

EV SAHİBESİ



EV SAHİBESİ

(Hozyayka)


Fyodor Mihayloviç Dostoyevski

1847

Rusça Aslından Çeviren: Tansu Akgün

Türkiye İş Bankası Yayınları

1. Baskı - Ocak 2011

159 sayfa


İçinde:

- Ev Sahibesi

- Bay Proharçin

- Dokuz Mektupluk Roman

- Polzunkov

adlı öyküler var. 

Hiçbirini de pek sevmedim açıkçası.


Ev Sahibesi

Ordinov kiralık bir oda arıyor. Buluyor, veriyor kaporasını.

Sonra bir kadın görüyor, Katerina adı, çok etkileniyor ondan. Onun kiralık odasında kalmaya karar veriyor.

Katerina, yaşlı bir adamla birlikte, Murin adı. Bu adam biraz karanlık bir adam.

Ordinov ile Katerina arasında bir etkileşim oluyor ama ileri gidemiyorlar. Çünkü Murin fark ediyor ve Ordinov bir miktar korkuyor. 

Sonunda Ordinov orayı terk edip ilk tuttuğu odaya geri dönüyor.

Katerina ve Murin de çete midir nedir, adları karışıyor böyle bir şeye ve ortadan kayboluyorlar.


Bay Proharçin

Huysuz bir kiracı.


Dokuz Mektupluk Roman

Kavuşamayan iki adamın mektuplaşması.

- Sen nerdesin?

- Ben şuradayım.

- Ben de oradaydım, sen yoktun, beni kandırıyorsun.

- Ne kandıracağım manyak?

- Deli!

- Git be pis!
...

Polzunkov

Resmi belgeyle 1 Nisan şakası yapan bir adam Polzunkov.

Tanıdığı olan bir memurun rüşvet aldığı iddiasını ihbar etmesi için Pozunkov'a para veriyorlar.

Polzunkov tanıdığı bu memura durumu anlatınca o memur da ona beni ihbar etme diyerek para veriyor.

Polzunkov, 1 Nisanda şaka olsun diye bir dilekçe ile emekliye sevk edilmesini isteyip o memurun suçunu ihbar edeceğini söylüyor.

Sonra işler sarpa sarıyor.

Ay anlatamayacağım, çok sıkıldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder